POLITYKA PRYWATNOŚCI DANYCH OSOBOWYCH (RODO)
www.wyrehabilitujsie.pl
Obowiązuje od: 12.10.2024

§1
Tożsamość administratora danych

  1. Administratorem danych osobowych podawanych w trakcie korzystania ze Serwisu prowadzonego pod nazwą www.wyrehabilitujsie.pl jest ADAMMED ADAM RÓŻAŃSKI, ul. Główna 47J/2, 62-023 Borówiec, NIP 7831665349, REGON 368339153, reprezentowany przez Adam Różański, fizjoterapeuta nr PWZ: 8444 adres e-mail: kontakt@wyrehabilitujsie.pl
  2. Dane przetwarzane są zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa; tj. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych, a także ustawą z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Poniższa Polityka Prywatności obejmuje zasady przetwarzania danych Użytkowników Strony, a także danych gromadzonych poprzez kontakt z Administratorem danych (adres e-mail lub telefonicznie) lub korespondencję tradycyjną, jak i osób, które lubią i/lub obserwują fanpage Administratora w mediach społecznościowych, jeśli prowadzi.

§2
Stosowane definicje

  1. W niniejszej polityce stosuje się następujące definicje:
  1. Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem www.wyrehabilitujsie.pl za pośrednictwem którego Użytkownik może: zamówić informacje handlowe i marketingowe (newsletter), umówić się na konsultację lub wizytę (zapisy online).
  2. Administrator danych osobowych – podmiot, który decyduje o celu i środkach przetwarzania danych, w niniejszej polityce rozumie się przez to: ADAMMED ADAM RÓŻAŃSKI, ul. Główna 47J/2, 62-023 Borówiec
  3. Użytkownik – osoba fizyczna, której dane dotyczą i która korzysta z usług dostępnych w Serwisie.
  4. Dane osobowe – wszelkie informacje, które bez nadmiernego czasu i kosztu mogą doprowadzić do identyfikacji osoby fizycznej, w tym jej dane identyfikacyjne, adresowe i kontaktowe.
  5. Państwa trzecie – państwa poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG).

§3
Cele przetwarzania danych osobowych

  1. Administrator Danych Osobowych przetwarza dane osobowe wyłącznie, gdy jest to dopuszczone aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym w celu:
  1. podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, w tym udzielenia odpowiedzi na pytania zadane poprzez środki komunikacji elektronicznej lub w celu obsługi korespondencji tradycyjnej, a przetwarzanie to odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO,
  2. wysyłania zamówionych informacji marketingowych drogą elektroniczną (newsletter) na podany przez Użytkownika adres e-mail w tym celu, a przetwarzanie to odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit a) RODO, tj. zgody osoby, której dane dotyczą,
  3. marketingu własnych produktów i usług Administratora danych drogą tradycyjną, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów administratora danych lub osoby, której dane dotyczą,
  4. w celu wysłania maila z prośbą o ocenę Towaru/Produktu odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO, a przetwarzanie to odbywa się w usprawiedliwionym celu administratora danych (Sprzedawcy), którym jest doskonalenie oferty Towaru/Produktu poprzez gromadzenie rzetelnych opinii o nich przez właściciela (Sprzedawcę),
  5. dochodzenia praw i roszczeń przez Administratora danych lub osobę, której dane dotyczą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO i odbywa się w prawnie usprawiedliwionym celu.

§4
Sposoby pozyskiwania danych

  1. Dane osobowe Użytkownika gromadzone są bezpośrednio od osób, których dane dotyczą, tj. poprzez:
  1. wypełnienie formularza zapisu na newsletter,
  2. bezpośredni kontakt z administratorem danych za pomocą danych teleadresowych dostępnych na stronie lub w formie tradycyjnej w miejscu prowadzenia działalności.

§5
Zakres przetwarzanych danych

  1. Zakres przetwarzanych danych osobowych został ograniczony do minimum niezbędnego do świadczenia usług w zakresie:
    • złożenia zapytania za pomocą danych teleadresowych dostępnych na stronie: adres e-mail numer telefonu, adres poczty elektronicznej, imię, ewentualne inne dane podane dobrowolnie przez osobę, której dane dotyczą,
    • dokonania zapisu na newsletter: imię, adres e-mail,

§6
Okres przetwarzania danych

  1. Okres przetwarzania danych jest uzależniony od celu, dla którego dane zostały zebrane i wynosi w celu:
  1. w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną (newsletter) – do czasu odwołania zgody, bez wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano przed jej odwołaniem,
  2. przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane przez e-mail lub drogą telefoniczną, ale nie dłużej niż przez 6 miesięcy, o ile osoba nie zdecyduje się zawrzeć umowy z Administratorem danych osobowych,
  3. w celu dochodzenia roszczeń, na podstawie ustawy z art. 118 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
  4. Jezeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.

§7
Odbiorcy danych osobowych

  1. Dane osobowe Użytkownika mogą zostać powierzone innym podmiotom w celu wykonania usług na zlecenie administratora danych, w szczególności podmiotom wspierającym prowadzenie działalności Administratora danych osobowych w zakresie:
  1. hostingu strony www,
  2. hostingu poczty elektronicznej,
  3. serwisu i utrzymania systemów informatycznych, w których dane są przetwarzane, w tym w celu automatyzacji newslettera,

§8
Przekazywanie danych pod Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)

Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez dostawców, których siedziby i/lub serwery są zlokalizowane w państwie trzecim, tj. poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. Przekazanie danych do USA odbywa się na podstawie decyzji Komisji Europejskiej z 10 lipca 2023 r. stwierdzaj odpowiedni stopień ochrony danych osobowych zapewniony przez tzw. „Ramy ochrony danych UE-USA” (EU-US Data Privacy Framework) w stosunku do dostawców wpisanych na listę departamentu handlu USA, jak: Google LLC. 1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA 94043, USA; Meta Platforms, Inc., Menlo Park, California, USA.

§9
Fanpage Administratora danych w mediach społecznościowych

  1. Administrator danych jest także jednocześnie współadministratorem danych jego obserwatorów w mediach społecznościowych – szczególnie osób, które korzystają ze środków komunikacji elektronicznej na fanpage’u – Facebook – @wyrehabilituj.się i Instagram pod nazwą konta @wyrehabilituj.sie, prowadzonych przez Administratora danych w tych serwisach społecznościowych.
  2. W pozostałym zakresie administratorem danych Użytkowników tych serwisów społecznościowych jest
    Meta Platforms, Inc., Menlo Park, California/Meta Platforms Ireland Limited (dawniej: Facebook Inc., z siedzibą przy 1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025, USA), a przetwarzanie tych danych odbywa się na zasadach opisanych w regulaminach i politykach prywatności użytkowników tych serwisów, w tym na: https://www.facebook.com/privacy
  3. Dane osobowe Użytkownika, który lubi i/lub obserwuje fanpage Administratora w mediach społecznościowych będą przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym w tzw. państwie trzecim, w szczególności na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki w związku ze stosowaniem rozwiązań informatycznych, których serwery są zlokalizowane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
  4. Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane w państwie trzecim, tj. na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA). Przekazanie danych do USA odbywa się na podstawie decyzji Komisji Europejskiej z 10 lipca 2023 r. stwierdzająca odpowiedni stopień ochrony danych osobowych zapewniony przez tzw. „Ramy ochrony danych UE-USA” (EU-US Data Privacy Framework) w stosunku do dostawców wpisanych na listę departamentu handlu USA, jak: Meta Platforms, Inc., Menlo Park,California, USA.

§10
Prawa osób, których dane dotyczą

  1. Osobom, których dane dotyczą przysługuje prawo:
  • dostępu do treści danych osobowych, w tym otrzymania bezpłatnie pierwszej kopii treści danych osobowych,
  • do poprawiania danych, które są nieprawidłowe lub zostały zmienione,
  • do usunięcia danych, o ile nie obowiązują inne przepisy prawa, które zobowiązują administratora danych do archiwizacji danych przez określony czas,
  • do przenoszenia danych, o ile podstawą przetwarzania danych jest umowa lub zgoda osoby, której dane dotyczą, a przetwarzanie danych odbywa się w sposób automatyczny,
  • do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych – jeśli podstawą tego przetwarzania była zgoda osoby, której dane dotyczą. Odwołanie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem,
  • do wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją wobec przetwarzania dotyczących danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, a także prawo do ograniczenia przetwarzania,
  • do niepodlegania automatycznemu profilowaniu, jeśli administrator danych podejmowałby decyzje opierające się wyłącznie na automatycznym profilowaniu i niosące ze sobą skutki prawne dla osoby, której dane dotyczą lub podobnie na nią wpływały,
  • do kontroli przetwarzania danych i informacji na temat tego, kto jest administratorem danych, a także uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych, treści tych danych, źródle danych, a także sposobie udostępniania, w tym o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych,
  1. W celu realizacji prawa do informacji, dostępu do treści danych, ich poprawiania, a także innych praw, można skontaktować się z Administratorem danych.
  2. Osoba, której dane dotyczą ma także prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), jeśli przetwarzanie danych narusza przepisy Ogólnego rozporządzania o ochronie danych osobowych (RODO). Skarga może zostać wniesiona w formie elektronicznej lub tradycyjnej na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

§11
Postanowienia końcowe

W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności, w szczególności gdy będą tego wymagały zastosowane rozwiązania techniczne lub miany przepisów prawa w zakresie prywatności osób, których dane dotyczą, wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do niniejszej Polityki Prywatności, które będą obowiązywały w ciągu 14 dni od ich opublikowania na stronie Serwisu.

POLITYKA COOKIES
SERWISU
www.wyrehabilitujsie.pl

Obowiązuje od 12.10.2024

§1
Postanowienia ogólne

Właścicielem Strony i Administratorem danych osobowych podawanych w trakcie korzystania ze strony prowadzonego pod adresem www.wyrehabilitujsie.pl jest ADAMMED ADAM RÓŻAŃSKI, ul. Główna 47J/2, 62-023 Borówiec, NIP 7831665349, REGON 368339153, reprezentowany przez Adam Różański, fizjoterapeuta nr PWZ: 8444 adres e-mail: kontakt@wyrehabilitujsie.pl

  1. Zasady przetwarzania danych osobowych zostały udostępnione w Polityce Prywatności RODO, dostępnej pod adresem: https://wyrehabilitujsie.pl/index.php/polityka-prywatnosci/
  2. Strona używa plików cookies, aby dostarczać usługi i funkcje dostosowane do preferencji i potrzeb Użytkowników strony, w szczególności pliki cookies pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.
  3. Pliki cookies mogą mieć charakter tymczasowy, tj. są usuwane z chwilą zamknięcia przeglądarki, lub trwały.
  4. Stałe pliki cookies są przechowywane także po zakończeniu korzystania ze stron Serwisu i służą do przechowywania informacji takich jak hasło czy login, co przyspiesza i ułatwia korzystanie ze stron, a także umożliwia zapamiętanie wybranych przez Użytkownika ustawień.
  5. Cele stosowania plików cookies na Stronie/w Sklepie i uzyskiwania do nich dostępu przez inne podmioty zostały wskazane w dalszej części niniejszego dokumentu.
  6. Informacje przetwarzane są zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa; tj. ustawą z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo komunikacji elektronicznej, Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), jak i ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych.

§2
Stosowane definicje

  1. Cookies – małe pliki, które są pobierane i przechowywane na komputerze lub innym urządzeniu Użytkownika, powiązanym z informacjami o sposobie użytkowania strony.
  2. Użytkownik/osoba, której dane dotyczą – osoba, która dobrowolnie korzysta z usług i treści dostępnych w Serwisie, tj. przegląda strony Serwisu, zapisuje się na bezpłatny newsletter.
  3. Użytkownik końcowy – podmiot korzystający z publicznie dostępnej usługi komunikacji elektronicznej lub żądający świadczenia takiej usługi, dla zaspokojenia własnych potrzeb.
    Użytkownik/osoba, której dane dotyczą może być również Użytkownikiem końcowym.
  4. Serwis – serwis dostępny pod adresem www.wyrehabilitujsie.pl, za pomocą którego użytkownik może przeglądać zawartość postów blogowych, zapisać się na newsletter lub skontaktować się z Administratorem danych osobowych.
  5. Dane osobowe – wszelkie informacje, które bez nadmiernego czasu i kosztu mogą doprowadzić do identyfikacji osoby fizycznej, w tym jej dane identyfikacyjne, adresowe i kontaktowe.
  6. Państwo trzecie – państwo poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG).

§3
Cele przechowywania i uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies.

  • dostosowania zawartości stron Serwisu do indywidualnych preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych (wyświetlanie dostosowane do potrzeb – cookies funkcjonalne),
  • dokonania analiz i statystyk, które dostarczą informacji, w jaki sposób Użytkownik Serwisu korzysta ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
  • marketingowych i/lub remarketingowych, w tym kierowania dedykowanych treści, w szczególności do Użytkowników, którzy odwiedzili stronę internetową lub Fanpage Administratora danych osobowych na portalu społecznościowym Facebook i/lub Instagram.
  • Dane zawarte w cookies będą archiwizowane i wykorzystywane w celach analizy statystycznej i oceny globalnego ruchu użytkowników Serwisu.
  • Dane zawarte w cookies nie są łączone z przekazanymi przez Użytkownika danymi osobowymi podczas zawarcia umowy lub kontaktu z Administratorem danych.

§4
Narzędzia związane z gromadzeniem cookies lub udostępnianiem cookies.

W celu analizy ruchu na stronie Serwisu, źródła ruchu, jak i optymalizacji działań marketingowych zainstalowano na stronie:

  • Google Analytics – narzędzie dostarczane przez Google LLC. 1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA 94043, USA, co pozwala na analizę ruchu Użytkownika na stronie Serwisu i jego podstronach (kraj/miasto, liczba odwiedzin, przeglądane strony, czas odwiedzin, etc.).

Główny plik cookie używany przez Google Analytics, „_ga”, umożliwia usłudze rozróżnianie poszczególnych Użytkowników i działa przez 2 lata. Każdy plik „_ga” jest unikalny dla konkretnej usługi, więc nie można go użyć do śledzenia użytkownika lub przeglądarki w innych, niepowiązanych witrynach.

Ustawienia prywatności w usługach Google mogą zostać zmienione przez Użytkownika, więcej informacji na: https://policies.google.com/privacy

W celu stałego zablokowania cookies gromadzonych przez Google Analytics, Użytkownik może skorzystać z dodatku do przeglądarki opracowanego i dostarczanego przez Google LLC na stronie: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

  • Wtyczkę/Widget Facebooka/Instagrama – narzędzie umożliwiające bezpośrednie przejście Użytkownika na Fanpage Administratora danych, prowadzony na stronie portalu społecznościowego Facebook/Instagram, prowadzonego na portalu dostarczanym przez Meta Platforms, Inc., Menlo Park,California/Meta Platforms Ireland Limited (dawniej: Facebook Inc.). Po przejściu do serwisu społecznościowego Facebook i Instagram Użytkownicy podlegają dodatkowo zasadom ochrony prywatności, opisanym w tym serwisie, w szczególności na stronie: https://www.facebook.com/privacy/

§5
Przetwarzanie informacji zawartych w cookies poza EOG.

Przetwarzanie danych zawartych w cookies przez dostawców, których siedziby i/lub serwery są zlokalizowane w państwie trzecim będzie się wiązać z przekazaniem tych informacji poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG), w szczególności adresu IP użytkownika i/lub informacji o odwiedzanych stronach. Przekazanie danych zawartych w cookies do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA), odbywa się na podstawie decyzji Komisji Europejskiej z 10 lipca 2023 r. stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych osobowych zapewniony przez tzw. „Ramy ochrony danych UE-USA” (EU-US Data Privacy Framework) w stosunku do dostawców wpisanych na listę departamentu handlu USA, jak:
Google LLC. 1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA 94043, USA; Meta Platforms, Inc., Menlo Park,
California, USA; Microsoft Corporation, One Microsoft Way, Redmond, WA 98052-7329 USA.

§6
Akceptacja lub zmiana ustawień cookies.

  1. Użytkownik po wejściu na stronę Sklepu/Serwisu może zaakceptować stosowanie cookies w powyższych celach, odrzucić je lub wyrazić zgodę tylko na wybrane pliki cookies.
  2. Użytkownik, zgodnie z art. 399 ustęp 2 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo komunikacji elektronicznej,
    może wyrazić zgodę za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez niego telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym lub konfiguracji usługi.
  3. Zgoda Użytkownika na instalację, przechowywanie i udostępnianie plików cookies jest dobrowolna. Zgoda może zostać w każdej chwilki odwołana. Użytkownik może w każdej chwili skasować i/lub wyłączyć cookies w przeglądarce internetowej, z której korzysta podczas przeglądania Serwisu lub wybrać odpowiednie ustawienia cookies na stronie Serwisu poprzez narzędzia lub inne funkcjonalności do zarządzania cookies na stronie dostarczane w tym celu przez właściciela Serwisu/Strony.
  4. W celu zarządzania cookies Użytkownik może skorzystać także z funkcji dostępnych w przeglądarce, z której aktualnie korzysta. Instrukcje zarządzania cookies dostępne są na stronach dostawców przeglądarek internetowych, w szczególności:
  1. Google Chrome – instrukcja
  2. Mozilla Firefox – instrukcja
  3. Apple Safari – instrukcja
  4. Microsoft Edge – instrukcja
  1. Zgoda Użytkownika nie jest wymagana, jeśli przechowywanie lub uzyskanie dostępu do informacji zawartych w polikach cookies jest konieczne do wykonania transmisji komunikatu elektronicznego za pośrednictwem publicznej sieci telekomunikacyjnej lub dostarczania usługi telekomunikacyjnej lub usługi świadczonej drogą elektroniczną, żądanej przez użytkownika końcowego.
  2. Podmioty świadczące usługi drogą elektroniczną mogą instalować oprogramowanie w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym abonenta lub użytkownika końcowego przeznaczonym do korzystania z tych usług lub korzystać z tego oprogramowania, pod warunkiem że abonent lub użytkownik końcowy:
    • przed instalacją oprogramowania zostanie poinformowany bezpośrednio, w sposób jednoznaczny, łatwy i zrozumiały, o celu, w jakim zostanie zainstalowane oprogramowanie, oraz sposobach korzystania przez podmiot świadczący usługi z tego oprogramowania;
    • zostanie poinformowany bezpośrednio, w sposób jednoznaczny, łatwy i zrozumiały, o sposobie usunięcia oprogramowania z telekomunikacyjnego urządzenia końcowego użytkownika;
    • przed instalacją oprogramowania wyrazi zgodę na jego instalację i używanie.
  3. Skasowanie lub wyłączenie plików cookies może spowodować trudności lub ograniczoną funkcjonalność niektórych części Serwisu i/lub (dotyczy cookies funkcjonalnych). Niektóre pliki cookies mogą być bowiem niezbędne do prawidłowego działania stron Serwisu, w tym zapamiętywania ustawień Użytkownika i/lub wyświetlenia treści na danym rodzaju urządzenia, z którego Użytkownik korzysta.

§7
Postanowienia końcowe

W przypadku zmiany obowiązującej Polityki cookies, w szczególności w sytuacji, gdy będą tego wymagały zastosowane rozwiązania techniczne lub zmiany przepisów prawa w zakresie prywatności Użytkowników, wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do powyższego zapisu, które będą obowiązywać po 14 dniach od dnia ich publikacji na stronach Serwisu/Strony.

REGULAMIN SERWISU/STRONY INTERNETOWEJ (DSA)
(treści publikowane w Serwisie przez Użytkownika)
www.wyrehabilitujsie.pl

Obowiązuje od: 12.10.2024

§1 Postanowienia ogólne

  1. Właścicielem Serwisu i/lub strony internetowej prowadzonej pod nazwą www.wyrehabilitujsie.pl jest  ADAMMED ADAM RÓŻAŃSKI, ul. Główna 47J/2, 62-023 Borówiec, NIP 7831665349, REGON 368339153, reprezentowany przez Adam Różański, fizjoterapeuta nr PWZ: 8444 adres e-mail: kontakt@wyrehabilitujsie.pl
  2. Poniższy Regulamin Serwisu/strony internetowej obejmuje warunki korzystania z usług, w tym zasady dodawania treści cyfrowych przez Użytkownika na stronie Serwisu i ich moderacji przez Właściciela Serwisu, w zakresie takich funkcji strony, jak:
    • dodawanie komentarzy i/lub postów na fanpage’u prowadzonym przez Właściciela Serwisu w mediach społecznościowych (Facebook: @wyrehabilituj.się , Instagram: @wyrehabilituj.sie )
  3. Niniejszy Regulamin Serwisu jest zgodny z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), dalej: DSA.

§2 Stosowane definicje

  1. W niniejszym Regulaminie Serwisu stosuje się następujące definicje:
    • DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
    • Serwis/Sklep – strona internetowa dostępna pod adresem www.wyrehabilitujsie.pl
    • Użytkownik/Odbiorca usługi – osoba fizyczna lub prawna, która korzysta z usługi pośredniej dostępnej w Serwisie, w szczególności w celu poszukiwania informacji lub udostępnienia jej.
    • Usługa hostingu – usługa „hostingu” polegająca na przechowywaniu informacji przekazanych przez odbiorcę usługi oraz na jego żądanie w ramach usług dodatkowych na stronie Sklepu/Serwisu.
    • Nielegalne treści – informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego. Przykładowy katalog nielegalnych treści został wskazany w szczególności w dalszej części Regulaminu serwisu.
    • Platforma internetowa – oznacza usługę hostingu, która na żądanie odbiorcy usługi przechowuje i rozpowszechnia publicznie informacje, chyba że takie działanie jest nieznaczną lub wyłącznie poboczną cechą innej usługi lub nieznaczną funkcją głównej usługi, i ze względów obiektywnych i technicznych nie można z niej skorzystać bez takiej innej usługi, a włączenie takiej cechy lub funkcji w taką inną usługę nie jest sposobem na obejście stosowania niniejszego rozporządzenia; W myśl tej definicji niniejszy Serwis/Sklep nie jest platformą internetową i nie podlega obowiązkom wskazanym w DSA dla platform internetowych.
    • Moderowanie treści – działania, bez względu na to czy są one zautomatyzowane, podejmowane przez Właściciela Serwisu, których celem jest, w szczególności, wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie nielegalnych treści lub informacji niezgodnych z Regulaminem, przekazywanych przez Użytkowników (odbiorców usługi), w tym wszelkie wdrażane środki, które wpływają na dostępność, widoczność, takie jak depozycjonowanie takich treści lub informacji, blokowanie/uniemożliwienie dostępu do nich lub ich usunięcie, zamknięcie lub zawieszenie konta Użytkownika, etc.
    • Koordynator ds. usług cyfrowych – oznacza organ odpowiedzialny za stosowanie i egzekwowanie aktu o usługach cyfrowych (DSA) w każdym państwie członkowskim UE, w tym w kraju, w którym znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziba Właściciela Serwisu i/lub, w którym jest świadczona usługa hostingu.
    • Regulamin DSA/Warunki korzystania z usług – oznaczają klauzule, niezależnie od ich nazwy lub formy, które regulują stosunek umowny między dostawcą usług pośrednich („hostingu” treści) a odbiorcami usług.

§3 Punkt kontaktowy

  1. Właściciel Serwisu wyznaczył punkt kontaktowy dla odbiorców usług, organów państw członkowskich, w tym Koordynatorów ds. cyfrowych, jak i Komisji i Rady Usług Cyfrowych: adres e-mail: kontakt@wyrehabilitujsie.pl
  2. Za pośrednictwem punktu kontaktowego można się skontaktować drogą elektroniczną (e-mail) z Właścicielem Serwisu na potrzeby stosowania niniejszego regulaminu, DSA, a także w celu zgłaszania nielegalnych treści/usług lub produktów w Serwisie/Sklepie.
  3. W celu komunikacji używanym językiem jest język polski ze względu na główne miejsce prowadzenia działalności Właściciela Serwisu oraz język angielski jako szeroko rozumiany przez jak największą liczbę obywateli Unii Europejskiej.

§4 Nielegalne treści i mechanizmy zgłaszania

  1. Użytkownik (odbiorca usługi) dodając treści i inne informacje w ramach przewidzianych przez Właściciela Serwisu dodatkowych funkcji Strony/Sklepu, o którym mowa w §1 (Postanowienia ogólne) punkt 2, jest zobowiązany do postępowania zgodnie z niniejszym Regulaminem.
  2. Zabronione jest dodawanie nielegalnych treści, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, w szczególności takich, jak:
    • wulgarne, obraźliwe, nawołujące do przemocy lub popełnienia przestępstwa,
    • naruszające prawa autorskie, w tym przywłaszczenie autorstwa i/lub wprowadzanie w błąd co do autora części lub całości utworu podlegającego ochronie prawnej,
    • piętnujące lub wykluczające ze względu na płeć, seksualność, wyznanie, religię, stan zdrowia, pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, etc.
    • nieodpowiednie dla dzieci i/lub młodzieży,
    • naruszające dobre obyczaje i/lub dobre imię osoby fizycznej lub prawnej, w tym krzywdzące opinie,
    • ujawniające i/lub naruszające dane osobowe osób trzecich,
    • szerzące dezinformację, wprowadzające w błąd, w tym o charakterze handlowym dużej objętości,
    • promujące patologiczne zachowania i wzorce,
    • promujące treści o charakterze seksulanym,
    • promujące alkohol, substancje odurzające i inne używki,
    • promujące nielegalne usługi i/lub produkty/towary, treści niezwiązane z tematyką Serwisu,
    • inne treści, które ze względu na swój charakter i kontekst mogą zostać uznane za nielegalne lub zabronione prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego.
  3. Treści dodawane przez Użytkowników są moderowane przez Właściciela Serwisu.
  4. Właściciel Serwisu wdraża adekwatne mechanizmy zgłaszania nielegalnych treści oraz reagowania na nie podejmując bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych treści, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość.
  5. Właściciel Serwisu umożliwia dowolnej osobie lub dowolnemu podmiotowi zgłoszenie obecności w jego usłudze określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za nielegalne treści pod adresem e-mail wyznaczonego punktu kontaktowego, tj.: adres e-mail: kontakt@wyrehabilitujsie.pl
  6. W celu umożliwienia i ułatwienia oceny w zgłoszeniu Użytkownik lub dowolna osoba lub podmiot trzeci zobowiązani będą podać następujące informacje, zgodnie z art. 16 DSA, tj.:
    • uzasadnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot uważa, że dana treść jest nielegalna,
    • dokładne wskazanie lokalizacji nielegalnej treści, takiej jak dokładny adres/adresy URL, a w stosowanych przypadkach dodatkowe informacje umożliwiające jej umiejscowienie na stronie (screen, zdjęcie), etc.
    • imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
    • oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  7. W przypadku gdy zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby zgłaszającej lub podmiotu zgłaszającego, Właściciel Serwisu przesyła bez zbędnej zwłoki tej osobie lub podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
  8. Zgłoszenia rozpatrywane są niezwłocznie przez Właściciela Serwisu, ale nie póżniej niż w ciagu 3 dni roboczych.
  9. Decyzja podejmowana jest przez Właściciela Serwisu w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności.
  10. Decyzja jest podejmowana przez Właściciela Serwisu bez użycia zautomatyzowanych narzędzi.
  11. Osobie lub podmiotowi zgłaszającemu przysługiwać będzie odwołanie na decyzję Właściciela Serwisu.
  12. Po rozpatrzeniu zgłoszenia Właściciel Serwisu przesyła swoją decyzję osobie zgłaszającej lub podmiotowi zgłaszającemu, jeśli posiada ich dane elektroniczne, informując jednocześnie o możliwości odwołania się od podjętej decyzji.

§5 Uzasadnienie dla Użytkownika w przypadku nielegalnych treści

  1. Właściciel Serwisu informuje Użytkownika o wszelkich ograniczeniach wynikających z podjętej przez niego decyzji w stosunku do nielegalnych treści lub niezgodnych z Regulaminem, przez niego dodanych, wraz z uzasadnieniem, o ile posiada jego elektroniczne dane kontaktowe.
  2. Informacji udziela się najpóźniej od dnia nałożenia ograniczenia, bez względu na powód i sposób jego nałożenia. Informacji nie udziela się natomiast w przypadku, gdy nielegalne treści są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości lub ich ograniczenie jest skutkiem otrzymania nakazu przez Właściciela Serwisu od jednego z organów państw członkowskich UE.
  3. Możliwe ograniczenia i konsekwencje dla Użytkownika i/lub nielegalnej treści mogą obejmować:
    • usunięcie nielegalnej treści,
    • uniemożliwienie dostępu do treści lub depozycjonowanie treści,
    • zablokowanie konta Użytkownika na stronie/fanpge’u,
    • zawieszenie lub zakończenie świadczenia usługi dla Użytkownika, etc.
  4. Właściciel Serwisu w uzasadnieniu podjętej decyzji wskaże Użytkownikowi następujące informacje:
    • jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie nielegalnych treści, wskazanie podstawy prawnej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane informacje za nielegalne treści,
    • jakie konsekwencje lub ograniczenia zostały przez niego podjęte co to nielegalnej treści,
    • wszelkie fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez osobę lub podmiot zgłaszający, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy Właściciela Serwisu oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego,
    • w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do treści wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych narzędzi,
    • jeżeli decyzja opiera się na zarzucanej niezgodności informacji z Regulaminem, wskazanie podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których uznaje się dane informacje za niezgodne z Regulaminem,
    • informacje na temat przysługujących odbiorcy usługi możliwości odwołania się od decyzji, w szczególności w stosownych przypadkach za pośrednictwem wewnętrznych mechanizmów rozpatrywania skarg, pozasądowego rozstrzygania sporów i sądowych środków odwoławczych.
    • Użytkownikowi przysługiwać będzie odwołanie na decyzję Właściciela Serwisu.

§6 Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa

W przypadku gdy Właściciel Serwisu poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast poinformuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.

§7 Zmiany Regulaminu

O każdej zmianie niniejszego Regulaminu Właściciel Serwisu poinformuje Użytkowników z 14-dniowym wyprzedzeniem, dając im możliwość zapoznania się i/lub wypowiedzenia usługi, w ramach której jest on stosowany, przed terminem wejścia w życie.